מתכון מנצח עם "משומשו"

בריוש ריקוטה וצימוקים
חברת "משומשו", יצרנית תחליפי הגבינות הטבעוניות, מגישה מתכון מיוחד לבריוש ריקוטה וצימוקים בגרסה טבעונית. מאפה נפלא להגשה ואירוח לצד שתיה חמה או קרה. השימוש במתכון בריקוטה טבעונית מעודנת לאפיה, המתאימה לשימוש במאפים מלוחים ומתוקים. בתיאבון!
מצרכים (לכ- 18 יחידות):
25 גרם שמרים (חצי חבילה)
4 כוסות קמח
1/3 כוס סוכר
חצי כוס חלב סויה לא ממותק
1 חבילה גוש מעודנת לאפיה בטעם ריקוטה "משומשו"
חצי כוס שמן קוקוס רך
כפית גדושה מלח
למילוי:
1 חבילה גוש מעודנת לאפיה בטעם ריקוטה "משומשו"
חצי כוס סוכר
קליפה מגורדת מלימון אחד
רבע  כפית תמצית וניל איכותית
2 כפות גדושות קמח
חצי כוס צימוקים מושרים במים ומסוננים
להברשה:
4  כפות סוכר
1/3  כוס חלב סויה

אופן ההכנה:
1.להכנת הבצק (רצוי לילה מראש): מניחים בקערת המערבל לפי הסדר את השמרים, חלב סויה, "ריקוטה" חתוכה לקוביות,  קמח, סוכר ולשים על מהירות בינונית כחצי דקה. מוסיפים את שמן הקוקוס ולשים כ- 5 דקות.
2.מוסיפים את המלח ומערבלים כ- 2 דקות נוספות עד שנוצר בצק חלק ומבריק. אם הבצק מרגיש דביק ורך זה בסדר גמור. מכסים את הבצק בכדי למנוע התייבשות ומכניסים למקרר למנוחת לילה.

3.מכינים את המילוי: מכניסים לקערת המערבל "ריקוטה" חתוכה לקוביות יחד עם שאר חומרי המילוי מלבד הצימוקים ומערבבים בעזרת וו גיטרה עד שנוצרת תערובת אחידה. מוסיפים את הצימוקים ומערבבים.
4.מוציאים את הבצק מהקירור ומעבירים למשטח עבודה מקומח. מחלקים לכ- 20 חלקים שווים. שומרים בצד 2 כדורי בצק ואת יתרת הכדורים מרדדים מעט, מניחים כף גדושה מהמילוי וסוגרים היטב לצורת כדור. מניחים כל כדור בצק ממולא בתבניות אישיות כאשר הצד של הסגירה מופנה כלפי מטה.

5. את 2 כדורי הבצק ששמרנו מחלקים ל- 18 חלקים ומגלגלים לכדורים קטנים. מערבבים את חלב הסויה עם הסוכר עד שהסוכר כמעט נמס לגמרי ומברישים מעט כל מאפה ומניחים מעליו כדור בצק קטן.  מכסים ומעבירים להתפחה במקום חמים ולח עד להכפלת הנפח.

6.מחממים תנור ל 180 מעלות. לאחר התפיחה מברישים בעדינות את המאפים בתערובת ההברשה שנותרה. מכניסים לתנור חם לאפיה של כ- 20 דקות או עד שהמאפים שחומים ויפים.



צילום: ניסים בן כהן
המתכון הופק בשיתוף יוספה בן כהן, בעלת הבלוג  yovegan.


תגובות

רשומות פופולריות